תחנות מידע וייעוץ לעיוורים וכבדי ראייה
(מס' 104)

מחבר :
אליאב ברמן, נורית שטרוסברג ודניז נאון
מועד פרסום :
10/2006
הורדה תחנות מידע וייעוץ לעיוורים וכבדי ראייה (pdf)

תמצית

פרויקט תחנות המידע הוקם בשנת 2001 על ידי משרד הרווחה וג'וינט ישראל ובסיוע המוסד לביטוח הלאומי, עמותת על"ה ועמותת מגדל-אור, כדי לסייע לאנשים שראייתם נפגעה מאוד. תחנות המידע נועדו לתת ללקויי ראייה חדשים מידע על שירותי השיקום העומדים לרשותם, ובמידת הצורך לתת להם תמיכה רגשית ראשונית. כדי לאתר את הלקוחות, סמוך ככל האפשר לירידה בראייה, מוקמו תחנות המידע במסגרות רפואיות (מרפאות עיניים). התחנות מופעלות על ידי סטודנטים למקצועות טיפוליים או על ידי אנשי מקצוע מתחומים טיפוליים – לקויי ראייה בעצמם.

 

המחקר נערך בין השנים 2003-2001. מקורות המידע במחקר היו ראיונות עם פונים לתחנות, עם בני משפחה, עם מפעילי התחנות, עם אנשי מקצוע בתחום השיקום ועם אנשי מקצוע מהתחום הרפואי. בנוסף לכך, הופק מידע מטופסי טיפול שאותם המפעילים היו צריכים למלא לאחר כל פגישה עם פונה.